Zdravá alternativa bílého cukru

Zdravá alternativa bílého cukru

Bílému a třtinovému cukru dávno odzvonilo, pojďte se seznámit s lepšími a hlavně zdravými alternativami. Mezi nejoblíbenější patří: březový cukr (xylitol), kokosový cukr, erythritol a stévie.



Xylitol

Xylitol neboli březový cukr je příjemně sladký a nahrazuje známý bílý cukr. Obsahuje však mnohem méně kalorií a nezvyšuje riziko vzniku cukrovky. Kalorická hodnota xylitolu je téměř o 40% nižší než hodnota bílého cukru. Xylitol velmi pomalu zvyšuje glukózu v krvi, jelikož jeho vstřebávání probíhá za minimální účasti inzulínu. Mimo jiné pomáhá předcházet zubnímu kazu a dalším onemocněním zubů a dásní, jelikož rychle obnovuje správné pH slin a zabraňuje tím množení bakterií v dutině ústní.

Tip Debi: Trápí Vás nějaké to kilo navíc či trpíte poruchou glukózové intolerance? Zkuste zařadit do jídelníčku Xylitol. Uvidíte, že nebudete litovat.



Kokosový cukr

Vitamíny, které obsahuje kokosový cukr, jsou nezbytné pro správnou funkci našeho organismu. Jedná se o vitamín C, B1, B2, B3, B6 a hlavně draslík. Tento cukr vypadá a chutná podobně jako třtinový cukr.

Tip Debi: Milujete kokosovou a karamelovou chuť ? Vylepšete svůj oblíbený dezert kokosovým cukrem, který provoní Váš domov.



Erythritol

Přírodní, nízkokalorický zázrak s jemnou a sladkou chutí, který je ideální jako sladidlo. Erythritol má nulový glykemický index a tudíž je volbou číslo jedna pro diabetiky.  Samozřejmě je také vhodný při hubnutí, protože neobsahuje prakticky žádné kalorie, a při tom je téměř sladký jako běžný cukr. Na rozdíl od bílého cukru a jiných sladidel, není erythritol vstřebáván naším tělem, díky tomu, že neobsahuje enzymy pro jeho rozklad v těle, nýbrž je vylučován močí.

Tip Debi: Věděli jste, že erythritol je skvělý na oslazení čaje či kávy ? Vyzkoušejte jeho jemnou delikátní chuť a objednejte si ještě dnes na našich stránkách.



Stévie - přírodní sladidlo

Jedná se o cukr rostlinného původu, který je rozhodně zdravější než bílý cukr a jiná syntetická sladidla. Stévie může být dokonce 300 krát sladší než běžný cukr, ale její sladkost je charakterizována specifickou hořkostí. Doprovodná hořkost je důvod, proč ne každému musí chutnat. Studie prokázaly příznivý účinek stévie na hypertenzi a cukrovku, je prakticky bez kalorií a má nulový glykemický index.

Tip Debi: Trpíte fenylketonurií? Tak právě pro Vás je stévie ideální volbou.

Zdravá volba

Bez ohledu na to, jaký cukr si vyberete, stojí za to si zapamatovat, že cukr může být nejen sladký, ale také jedinečný. Jakékoli nadměrné množství cukru v těle negativně ovlivňuje naše zdraví a vzhled. Zpočátku se to týká těla a postavy - což vede k obezitě. Poté se tuky začínají ukládat ve vnitřních orgánech, zejména v ledvinách a srdci. Důsledkem jsou civilizační choroby, mimo jiné cukrovka, hypertenze, zvýšený cholesterol nebo infarkt - to jsou jen některé z chorob. Výběr zdravějšího cukru může být řešení pro nemocné, kteří si neumí představit život bez sladkostí.